Een nieuwe start

Eindelijk tijd voor een nieuwe blog! Op mijn website plaats ik eigenlijk nooit blogs, maar dat komt vooral omdat ik vind dat ik niet zo geweldig kan schrijven. Als jullie hier wel behoefte aan hebben, laat me dat vooral weten! ♥

Ja deze blog heet ‘Een nieuwe start’. Nu vraag je je vast af waarom.. De laatste paar maanden heb ik zo veel moeite moeten doen om gezond te eten en er zijn genoeg weken geweest waarbij dat niet altijd lukte. Overdag gaat eigenlijk altijd wel goed, maar in de avond heb ik moeite met niet snoepen. En laten we dan maar niet over het weekend beginnen.. Kortom: tijd voor een nieuwe start!

Zoals velen van jullie weten ben ik gestopt met WeightWatchers en ik zal nog even duidelijk uitleggen waarom. WeightWatchers werkt met een programma waarbij je SmartPoints gebruikt. Per dag zijn dat er ongeveer 30. Een snee brood is bijvoorbeeld 2 SmartPoints en een zak M&M’s XL 76.(!!!!!). Nu ik op mezelf woon en niet altijd invloed heb op wat ik eet in de avond, vind ik het zonde om het programma van WeightWatchers te volgen. Ik weet in de avond namelijk vaak niet wat ik precies eet en daarom is het lastig om met punten te werken. 40 euro in de maand vind ik net te veel om niet volledig in het programma te zitten.

De laatste paar weken stelde ik mezelf zo teleur door me niet aan het programma te houden en niet gezond te eten dat ik dacht: okè, even een adempauze. Er spelen dingen in de persoonlijke sferen die best heftig zijn en ik ben nu eenmaal een emotie-eter. Nu ik merk dat het weer uit de hand loopt, wordt het tijd om de touwtjes terug in handen te nemen. Ik merk dat ik dat nodig heb, want van ongezond eten word ik eigenlijk ook helemaal niet vrolijk.

Dit keer ga ik het iets anders aanpakken! Mezelf straffen heeft helemaal geen zin en daar ga ik dus ook mee stoppen. Ik heb qua ontbijt en lunch meestal hetzelfde en daarvan weet ik dat het verantwoord is. Bij het avondeten kijk ik niet heel streng en weeg ik niks af, maar ik zorg dat ik altijd voldoende groenten binnen krijg. Verder mag ik door de week 2 x een cheatmoment hebben en in het weekend 1.

Ik ben heel benieuwd of dit gaat werken en uiteraard hou ik jullie op de hoogte! Ik zal ook nog een keer een eetdagboek bijhouden als ik merk dat het echt goed werkt!

Liefs! ♥

6 gedachten over “Een nieuwe start

Voeg uw reactie toe

  1. Wat goed dat je deze afspraken met jezelf gemaakt hebt. Hoe moeilijk het soms ook zal zijn om ze vast te houden als je emotioneel bent (weet er alles van,,,). Heel veel succes, ik blijf je volgen, want leuke nieuwe recepten ben ik gek op.

    Like

  2. Ah wat een herkenbare blog! Ik heb nu precies hetzelfde gehad eigenlijk. Ik ging naar de diëtiste maar kon me er op de een of andere manier niet aan houden. Dus het ging weer de foute kant op.. Goed van je dat je de touwtjes weer in handen neemt, ik ga met je mee doen!! Succes! 😘

    Like

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑