Weekblog 2 – 2019

Hoe mijn tweede week ging en uiteraard het resultaat op de weegschaal lees je hieronder! ♥

Week 2 is voorbij en ik heb mega goed mijn best gedaan. Ik vind de weekenden nog best wel lastig, maar daar moet ik gewoon nog een weg in vinden. Vorige week vrijdagavond heb ik met m’n vriend gewoon een borrelavondje gehad met wijntjes en wat lekkere snacks. Over het algemeen waren het verantwoorde snacks, dus ik wil ze heel graag met jullie delen!

  • Plak oude Beemster kaas 30+ : snijd 1 plak in kleinere blokjes en doe dit in een schaaltje in plaats van grote blokjes kaas. Dit is net zo lekker en voor je gevoel doe je ook gewoon lekker mee met de rest. En dat voor maar 3 SP per plak!
  • Nibbits: als je net als ik mega fan bent van chips, kies dan voor nibbits. Deze wegen weinig en je kunt staafje voor staafje eten. Het klinkt misschien gek, maar daardoor heb je sneller een voldaan gevoel.
  • Gerookte zalm: snijd gerookte zalm in dunne reepjes en doe dit in een schaaltje. Lekker met wat roomkaas light op een komkommertje of op een toastje.

We kwamen langs de verdoemde ‘Kees Kroket’

De dagen na mijn eerste weegmoment was ik super gemotiveerd en helemaal klaar voor een gezonde levensstijl. Ik heb het gevoel dat mijn inspiratie ineens terug is en de goede ideeën komen soms gewoon ineens binnenvallen. Vrijdagmiddag ging ik met mijn nicht even de stad in en ik had een beetje honger. We kwamen langs de verdoemde ‘Kees Kroket’ en die geur deed het kwijl in mijn mond lopen. De oude ik had gezegd: ‘kom we gaan een frikandel speciaal eten!’ De nieuwe ik genoot van de geur en liep vrolijk door. Ik ben wel snel de Kruidvat ingedoken en heb wat suikervrije dropjes gehaald. 2 gepakt en ik kon weer verder!

‘Totdat mijn bazin frietjes ging eten…’

Het weekend blijft gewoon lastig. Vrijdagavond ging ik met m’n vriend borrelen met lekkere wijntjes en wat lekkere dingen voor op tafel. Hierboven heb ik al beschreven hoe ik dat heb aangepakt en ik moet zeggen dat ik ook echt een voldaan gevoel had. De rest van het weekend was redelijk te doen, totdat ik zondag op het werk was en mijn bazin frietjes ging eten. Ik had moeite om de verleiding te weerstaan, maar ik heb snel een blikje cola light gepakt en wat cherrytomaatjes. Verleiding weerstaan!

‘Ik zag de bui al hangen..’

We kunnen dus wel stellen dat de knop volledig om is en daar ben ik super trots op. De weekenden blijven lastig, maar ik denk dat dat gewoon zo is. Veel keuzes en veel verleidingen. Het moment was daar: dinsdagavond weegavond. Nou kan ik je vertellen dat ik eigenlijk heel zenuwachtig was, terwijl ik dat juist wilde voorkomen. Mijn maandelijkse periode was gaande en daardoor kun je 1,5 kilo zwaarder zijn, dus ik zag de bui al hangen.. Zo raar dat je je zo gespannen kan voelen, terwijl je van jezelf weet dat je het goed hebt gedaan. Dus ik liep naar de weegschaal en ging erop staan. Het resultaat? -1,3 kilo! Zo zie je maar: je kan echt wel een keertje snacken en vertrouw op je gevoel!

‘Nieuwe rubriek’

Ik wil je graag kennis laten maken met mijn nieuwe rubriekje: Fastfood Friday!
Recepten die normaal gesproken super lekker en super ongezond zijn, ga ik omtoveren tot verantwoorde recepten. Komende vrijdag komen de nacho’s online die ik afgelopen vrijdag heb gegeten. En geloof me: deze zijn HEERLIJK.

Ook deze week weer: de producten die ik deze week heb ontdekt:

  • Gepofte durumtarwe: ze wegen heel weinig, dus 15 gram is meer dan genoeg om je kwark op te leuken voor je ontbijt of als avondsnack.
  • John West Tuna with a twist gedroogde tomaat: lekker voor op brood als lunch of voor op een komkommertje als snack. (WW’ers: deze zijn 2SP per zakje)
  • Dunne maïswafels: heerlijk als lunch met smeerkaas bijvoorbeeld, of als tussendoortje met een plakje kipfilet. (WW’ers: 6 stuks voor 3SP)

Ook poste ik deze week het heerlijke recept van de chocolate blueberry muffins, wat echt een groot succes is. En vrijdag komen dus de nacho’s online.

‘Winactie’

Zoals jullie weten volg ik WW en ik heb leuk nieuws! Ik mag 5 volgers een proefperiode van één maand weggeven. Dit kan ook gewonnen worden door leden van WW, er wordt dan een extra maand toegevoegd aan het abonnement. Ik ga 1 lidmaatschap weggeven via mijn blog en 4 via Instagram en Facebook. Laat me weten waarom je graag een proefperiode wil winnen en misschien kies ik je wel uit! Hoe je kunt winnen via Facebook en Instagram, maak ik zo snel mogelijk bekend.

Ik wens je een hele fijne week.

Liefs,

13 gedachten over “Weekblog 2 – 2019

Voeg uw reactie toe

  1. Wat een leuk idee voor je nieuwe rubriek fastfood friday! Ik ben benieuwd naar die recepten. Mij zou een proefperiode ww erg goed uitkomen! Ik zit nu thuis, na een operatie en kan niet wachten om weer te bewegen en sporten! Een periode ww zou goed bij mijn voornemens passen!!😃

    Like

  2. -1.5! wat goed zeg! ga zo door…
    ik heb komende zaterdag de 1e verjaardag sinds ik mijn levensstijl omgegooid heb. hopelijk ben ik dan net zo sterk als in de weekenden. en precies wat je zegt, dan ook nog eens die maandelijkse periode! 😦
    verheug me op t recept en je blog volgende week!
    gr daisy

    Like

  3. Ik volg je al sinds je vorige ww avontuur, je deelt super leuke recepten, gewoon normale dingen en daar hou ik van! 6wkn geleden bevallen dus weer tijd om met ww te beginnen 💪

    Like

  4. Hey Floortje, wat leuk om je update te lezen via je blog. Zoals ik gister al stuurde op Facebook ben ik super blij met jouw pagina. Ik volg al je recepten en zie in dat gezond eten echt lekker en gevarieerd kan zijn!

    Ik ben nog steeds super druk met de laatste zwangerschap kilo’s weg te krijgen.

    Ik zou zo graag 1x WW willen proberen ook omdat ik zie dat het wel mogelijk is om af te vallen en niet nodig is om jezelf uit te hongeren.

    Mijn tweeling broer gaat dit jaar trouwen en ik wil graag slank erbij staan 😁.

    Liefs Imelda

    Like

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑